Vzdělání - prokletí nové doby

11. května 2007 v 11:30 | Rhi |  trocha Přemýšlení
FíDžej,
slíbila jsem. A sama se k tomu dokopávám už strašně dlouho. Tak je to tady. Není to kompletní. A ani nemůže... Stesk po vzdělání, nářek o škole. Monolog o významu a hledání správné cesty...

Úvod byl asi trochu nadnesený, ale tak nějak to je plánováno. Mám vedle sebe koncept, kterého se chci držet. (Ano, já si dělám koncepty myšlenek :) ). Ovšem, jak se znám, tak se nechám unést mizérií dnešní společnosti. Tak mi to odpustťe...
Snad všichni nadávají na školu. Většinou je jejich nářek motivován leností a nechutí - a touhou po jiných věcech. My intelektuálové - a my věčně nespokojení asociální živly - jsme šli ještě dál. Vypěstovali jsme si ke škole a k systému vzdělávání čistou nenávist. Ovšem my svobodomyslníci nejsme ochotni se smířit s tím, že to jinak nejde. A když už nic jinýho, tak si budem stěžovat!
Výkřik první - zbytečnost
Je škola zbytečná? Je zbytečné vědět to, co se v ní učí? Je zbytečné trávit tam čas využitelný jinak a lépe? Má vůbec nějaký smysl něco vědět? Navíc když o to vlastně ani lidé nestojí...? A šlo by to sakra udělat jinak a lépe?
Škola je zbytečná. Je zbytečná už ze své podstaty násilného vzdělávacího centra. Je umělá a vnucující se. Tím hůř, že není možnost se jí vyhnout - a to jak ze zákona, tak v ohledu na budocnost. Ale odbočme.
Netvrdím, že všechny informace zdarma nám servírované jsou zbytečné. Některé je dobré vědět, protože jsou užitečné. Některé je dobré vědět, protože jsou zajímavé a inspirující. Ale některý jsou fakt na hovno. Eh. Chci říct na ohromování méně vzdělaných lidí... Člověk by se měl chtít vzdělávat sám. To, že jsou nuceni sedět bůhvíkolik hodin ve škole jim nějak nepomůže. Budou se učit nazpamět nudné poučky o věcech, kterým ani rozumět nechtějí. Budou se memorovat životopisy autorů, umělců, a bůhvíčeho jiného, které (a ani jejich díla) vůbec nemají zájem poznat. Můžou sice krásně odříkat Newtonovi zákony - ale k čemu je nám bezduché odříkávání kdysi nadřených poznámek z nudného výkladu o ničem? K čemu? Skoro na nic - pokud se tím nehodláte zabývat hlouběji.
Ano, na hloubku jsou tu další školy - a pro ty je prý dobré znát základ odjinud - trochu volovina ne? I když možná ne tak velká jak by se zdála. Dokaď o věci neslysíš, tak ti nechybí. A ani nevíš, že bys ji chtěl... Proto možná tedy ty základy na společné škole. Ale nebylo by lepší, kdyby na to lidi narazili svobodně - fyzika by mělo zajímat, proč věci padají na zem a ptát se sám sebe a hledat odpovědi. A pak by zjistil, že existuje fyzika. Umělec by měl chtít něco říct - a pak by hledal způsob jak a zjistil by, že existuje umění. Lékař by měl chtít pomáhat a ulehčovat. A pak by se měl sám dozvědět, že existuje medicína :) (potíž je v tom, že takhle lidi nefungujou)... Každé informaci by měla předcházet touha ji znát. Nebo když ne touha, tak alespoň zájem - ne výklad a nutnost si vybrat z toho základu, který jiní lidé považují za základní. Vtip je v tom, že vzdělání se dá získávat i jinak a lépe - ne uměle, ne násilím. A pak má větší hodnotu. :) Když ne pro ostatní, co hledají vysvědčení a diplomy, tak alespoň pro toho lépe vzdělaného...
Výkřik druhý - systém je vadný
Náš pěkný systém vzdělávání je založen na systému zkoušení, testování a z něho odvozeného známkování. Proč? Mají známky motivovat k větší soutěživosti? - a proč, když víme, že kde je soutěživost je důvod (a prostor) pro podvod. A kdo by chtěl soutěžit čestně, když vidí, že soused je lepší, když si napíše tahák - k tomu ho to ještě navíc nic nestojí. Mají známky jen motivovat? Koho namotivuje číslo v indexu? Je to o postoji k známkám - a ten je řekněme nezdravý. Je důležitější mít dobrou známku než něco vědět, což je škoda, ne?
Náš pěkný systém vzdělávání je založen na osnovách. Určití experti vybírají to, co je důležité a co se má vynechat. Vybírají to, co lidi vědí - a co by vědět neměli. To je ohromná moc. Když k tomu ještě připočtete, že člověk, kterého dané téma až tak nezajímá nehledá další (třeba objektivnější) informace a názory. Což je škoda, ne?
Náš pěkný systém vzdělávání je založen na školách. A na ničem jiném. Žádná podpora přirozené zvědavosti. Žádné rozšiřování obzorů a žádný rozvoj svobodného myšlení...Žádný alternativní způsob. Žádná eventualita.
A poslední k systému. Náš systém je neefektivní, zastaralý a nepružný. Ať v těch slovech vidíte cokoliv (negativního) vězte, že naše školství to má. :)
Výkřik třetí
Máme vadný systém a zbytečné informace. Nemáme jinou volbu než školu absolvovat. Jsme vězni společnosti, jsme pod diktátem pravidel. Nejhorším a největším problémem tedy není škola, ale to, že je nám to jedno. Nestojíme o vzdělání - chceme mít spíš pokoj. Nehledáme informace a krásu vědění - chceme mít to objevovaní co nejrychleji za sebou... ..... .... (závěr a názor z toho plynoucí si prosím utvořte sami - pro mě je to pocit zoufalství a deprese z malosti lidského pokolení).
- Rhiannonn -
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 TEocrates TEocrates | 11. května 2007 v 21:12 | Reagovat

ted neco k tematu:

1, človeku jsou znalosti a obecně myšlení na výměšek tlusteho střeva, v poslední době nás zaplavují kvanta informaci, které jsou zbytečné a a (další vhodná slova mě nenapadají). Nežilo by se nám bez nich líp?? Kdybych nevěděl, co se dělo za druhý svetový  války, byl bych možná i šťastnější. Copak lidé v pravěku(tedy spíš pralidé) byli nešťastní z toho, že neví, proč jim vše padá zrovna na zem?? Lidé, kteří méně přemíšlí jsou na tom obecně líp, než my intelektuálové.

2, není to má myšlenka, lae je pěkná:

Čím míň toho vím, tím víc se učím

čím víc se učím, tím víc toho vím

čím víc toho vím, tím víc toho zapomenu

čím víc toho zapomenu, tím míň toho vím

tak proč se vlastně učím??

2 Suving Suving | E-mail | 11. května 2007 v 21:45 | Reagovat

Doufám, že můj názor na tento článek popíšu dostatečně srozumitelně a stručně.

Výkřik první -  Považuješ školu za násilné vzdělávací centrum? Nemáš pravdu, nutí tě někdo chodit na střední/vysokou školu? NE... Samozřejmě jsi mluvila o základním vzdělaní předpokládám, nepřijde mi umělé a vnucující, myslíš, že dítě co se chystá do školy má stejný rozum jako ty? Má v sobě touhu se vzdělávat? Nemá, kdo by šel v takovém věku do školy z vlastní iniciativy? Zamysli se, každý má své naivní sny jako malý, právě ten "systém" tě "násilně" přinutí! Ale proto, aby sis poté mohla uvědomit, že to je jediná cesta, kterou tě mohl usměrnit. Potom: Kupa nepotřebného učiva? To stejný, myslíš si, že v tom věku už víš co chceš dělat v budoucnu? Základní vzdělaní má široký záběr a jen a jen pro tvé dobro. Většina lidí ani do 9. třídy není schopna rozhodnout co pro ně bude nějlepší // proto jsou tu gymply. A aby na to lidé narazili svobodně? Myslím, že než by na to narazili, tak by si ukrojili pěknou část svého života nic neděláním.

Výkřik druhý - Ano systém není dokonalý, co se týče známek a testů - zatim nějak nedokážu vyvodit svůj názor, ale pokud jde o svobodu názoru atd.,  nejde spíš o systém ale o školu nemyslíš? A pokud jde o osnovy tak si uvědom, že škola ti poskytuje pouze základy vzdělání - to i vyšší školy. Řekněme, že je to takový popostrčení k dalšímu vzdělání, které ale vychází z naší iniciativy.

Výkřik třetí - "Nemáme jinou volbu než školu absolvovat. Jsme vězni společnosti, jsme pod diktátem pravidel" - Pořád dokola, dokola, dokola... Nepřemýšlej nad tim, naopak buď ráda, že máš možnost studovat.  "Nestojíme o vzdělání - chceme mít spíš pokoj" - Ano, a proto by nás "systém" měl násilně donutit, dokud si neuvědomíme co je správné.

A to je tak v kostce vše.

3 Suving Suving | E-mail | 11. května 2007 v 21:51 | Reagovat

2TEocrates: Trochu zjednodušené nemyslíš? Ale jo, dějepis, chemie a ostatní předměty k ničemu... Není šance je z osnov škol odebrat, jak už jsem řekl, nikdo neví co by chtěl v budoucnu dělat, ale musim popravdě říct, že nepotřebnost informací z dějepisu je první věc, kterou se oháním před mámou když z něj přinesu špatnou známku :D Mimochodem, matematika SUX - uděluji tomuto předmětu ocenění - "Nejvíce nejnepotřebnější předmět století".

4 TEocrates TEocrates | 11. května 2007 v 21:56 | Reagovat

no jasne, ja nejsem moc na okecavani, cokoli kdyz se zakeca, je hned taky mene jasny, popr mene agresivni, pac na to obycejni lidi prestanou davat pozor, kdyz slozitou myslenku hodis do 1 vety a vmetes to nekomu do xichtu, tak se nad tim musi zastavit i uplny blbec.

5 TEocrates TEocrates | 11. května 2007 v 22:00 | Reagovat

nad tim moc nepremislejte, neni to mysleno proti vam, pac pokud to uz nekdo cte, tak je videt ze uplne blby neni :]

6 - Rhi - - Rhi - | E-mail | Web | 11. května 2007 v 22:31 | Reagovat

Suving - ne nemluvila jsem o základní škole. Tu považuji za ucházející a víceméně i plnící svoji funkci :) Ale i tam je ten problém stejný... Škola jako neosobní a hromadný ústav plný lidí, co tam být nechtěj nemůže plnit to, co je jejím tak deklamovaným heslem. Podle mně by školní docházka neměla být povinná - za dítě (jeho rozvoj, jeho chování, jeho vzdělání) by měla odpovídat rodiče. Stejně jako ve všem jiném v tomhle vidím přesouvání (zbavování) se zodpovědnosti. Zodpovědnosti sama za sebe.

Jestli mě někdo nutí chodit na střední - ano nutí. Okolnosti... Člověk bez středný a bez toho cáru papíru nemá šanci žít plnohodnotný život. To mi vadí nejvíc. Aby jste byl právoplatným člověkem - na to má mít přeci vliv to, co víte a jaký jste. Ne to, co z vás udělal systém vymyšlený někým, kdo nemá a ani mít nemůže na zřeteli potřeby, zájmy a touhy jedince. Problém je to, že se neřeší konkrétní věc. Ve škole se nevzdělávají lidé. Vzdělávají se v ní konzervy pracujícího lidu ( ;D ), které jsou tam jen proto, že musí. A musí - protože jinak by nepřežili. Dřív bylo podmínkou k přežití rychlý nohy a dobré smysly. Dnes se to posunulo do schopnosti ignorovat sebe a podřídit se zájmu společnosti. Zájmům, kteří jen ve výjimečných představují něčí skutečné zájmy. Zájmy, které jsou drsným zobecněním toho co by mělo být....

Mluvíš o základní škole: "Zamysli se, každý má své naivní sny jako malý, právě ten "systém" tě "násilně" přinutí! Ale proto, aby sis poté mohla uvědomit, že to je jediná cesta, kterou tě mohl usměrnit." Usměrnit! Ty stojíš o to aby tě někdo usměrňoval? Já tedy rozhodně ne ;)...

Vzdělání je prázdný  pojem. Tvrdíš, že školy jsou jen popostrčením k dalšímu a vlastnímu studiu. Odpovídám na to: Máš vysvědčení nebo diplom. Absolvoval jsi několik let nutného (nejen ze zákona) studiem. Budeš se sám dál vzdělávat - jen tak pro radost z vědění. Proto, že tě to baví. Asi těžko. Školy ti stačí. Stačí ti, protože ceá společnost je postavená na těch konzervách, které školy vymýšlí...

Ad tvůj poslední komentář na výkřik III. Já jsem ráda, že mám možnost studovat ( ve velmi omezeném slova smyslu) ale nelíbí se mi, že se bez toho studia nemůžu obejít. Že studovat musím. Musím - pokud nechci chcípnout hlady. Když si přečteš všechno, co tady na blogu je, tak pochopíš, co chci. Svobodu. Přesněji řečeno asi spíš anarchii. Chci aby každý nesl zodpovědnost za sebe. Chci aby se každý mohl ( a musel!) sám za sebe rozhodnout. Chci aby lidi byli uskupením jednotlivců - ne souhr lidí, co vědí, že systém civilizace pracuje za ně. Na ně.... :-(

Ale víš co? Kašlu na tě. :) TEocrates má pravdu. Lepší bejt stokrát blbá pipina a přemýšlet co si zítra ksakru vemu na sebe a mít pokoj než se vztekat kvůli názorovým rozdílům ohledně svobody ducha v naší společnosti.

Stačí si přečíst jednu báseň od Jiřího Dědečka. A pak možná pochopíš moje stanovisko. :) Pokud to ovšem chceš.

Nerostou houby

Nerostou houby, je kyselá půda,

všude je pusto, jen tu a tam zrůda.

Jak něco vyraší, hned se to zmrší,

v rádiu říkali, že málo prší.

Dva roky pršelo, i šutry změkly,

houby však nerostou

a srny se vztekly.

Nerostou houby je kyselá půda,

všude je pusto jen tu a tam zrůda.

Nerostou houby, je kyselá země,

zkysly i myšlenky hluboko ve mě.

Stavím se lhostejně

k lidskýmu snažení

vyhlásit přírodě chemický tažení.

Courám se po lese předlouhý hodiny,

pod paží košíček, na lesní zplodiny

Nemocný zvířectvo odháním tyčí,

poněvadž nesnáším, když se tu křičí.

A tak jen šeptám

ty zatrpklý slova:

Všichni zpět na stromy,

začneme znova...

7 Suving Suving | E-mail | 11. května 2007 v 22:55 | Reagovat

Já se pouze pokoušel přiblížit reálný situaci. Ano, ano. Co oči nevidí, to srdce nebolí. Nezabýval bych se tím, netrápil bych se tím. Nezbývá nám nic, než se přizpůsobit, nic nezmůžeme změnit, můžeme jen vše hodit za hlavu, zavřít oči a prožít tento už beztak krátký život. Ostatně je jen na nás jak naložíme s časem, který nám byl přidělen...

8 - Rhi - - Rhi - | E-mail | Web | 11. května 2007 v 23:59 | Reagovat

- Karlovi: cenzura ;)... Mažu příspěvky, které se mi nelíbí ;). Ovšem tvého názoru si (v míře přibližné formulaci) vážím a beru ho na vědomí. Díky za něj.

- Suving: To působí jak prudká ironie.

Možná jsem na hony vzdálená realitě. Přiznávám - jsem snílek a idealista hledající ideální rozpoložení ducha - čili hledající koko- zbytečnosti. :) Ale přesto si myslím (ano i snílci bývají egoisty), že můj názor - a já ho navíc nikomu nenutím jako nutnou pravdu, můj názor je vždycky omezený mojí osobností, znalostmi a pocity - není tak úplně zcestný, když se nad ním zamyslíš. Ale možná se mi jen nepodařilo formulovat přesně to, co jsem chtěla. Jestli tě to pohoršilo, mohu se omluvit. S největší pravděpodobností to ale neudělám, protože není za co. :).

Ostatně je jen na nás jak naložíme s časem, který nám byl přidělen... - v tom je ten problém - to vůbec nejde. I když jak na tu hlášku koukám... Nacházím v ní nový smysl. Čas, který nám byl PŘIDĚLEN... :) Jo. Dokonce to podporuje moji teorii. :) Cha chá.

- Rhiannonn

9 Annie.s Annie.s | Web | 13. května 2007 v 7:33 | Reagovat

Nemohu se souhlasit s některými názory co se vyskytli v diskuzi. Třeba například, že nás nikdo nenutí jít na střední. Což ovšem není pravda nutí nás kde kdo. Pokud jste inteligentní člověka najednou prohlásíte, že nechcete jít na střední, že by jste šli buď pracovat nebo na učňák, okamžitě vás celé vaše okolí začně přemlouvat, že nemá cenu zahazovat svůj talent, že by to byla škoda apředstav si, co všechno budeš moct dělat až vystuduješ atd. Když do vás takhle hučí dva měsíce, už toho máte dost a nakonec svolíte. Jdete, přihlásíte se na gympl, uděláte zkoušky a začnete chodit na gympl. Okolí je spokojené a vy si říkáte, třeba měli pravdu. No a za čtyři roky to je tu zas maturita a pak přijímačky na vysokou, jenže teď to máte značně stížené jelikož s maturitou s gymplu vá nic moc nikde nepřijmou, a tak je vysoká téměř jistou možností. Když si to uvědomíte člověk je dnes neustále do nběčeho nucen. Možná ne přímo, ale tím, že vám nedají jinou volbu. Můžete nejít na střední a na vysokou, ale práce, kterou pak dostanete, je slušně řečeno na houby. Každý doufáme, že budeme mít slušnou práci, za dobrý peníz.

10 Suving Suving | E-mail | 13. května 2007 v 10:27 | Reagovat

Tak prrrr Annie.s, na střední nás nenutí jít stát! Ovšem pokud tě nutí rodiče tak je to věc jiná...  A dělají to, protože mají rozum! Každý chce být jak ty říkáš úspěšný, mít peníze, slušnou práci, ale toho jednoduše bez škol nedokážeš. Nic neověří tvoje znalosti jako školy, a co si budeme namlouvat - ve škole se toho naučíš mnohem víc, než jako samouk doma. A proč potřebujeme diplomy, školy a vysvědčení rhi? To je jednoduše naše vizitka - podle čeho si myslíš, že bude vybírat tvůj budoucí zaměstnavatel? Podle čeho se bude orientovat v těch kupách žádostí o práci? Podle toho co jsi dokázala... Nebo si myslíš, že tě přijme bez  vystudovaných škol (i přesto, že jsi schopná jako ti co to vystudovali), nepřijme! Znamenalo by to, že by tě musel napřed ve zaměstnání vyzkoušet a pak poznat jak jsi dobrá, ale to neudělá! Potřeboval by na to čas - a čas jsou peníze. To je jen k tomu, proč by vaše vize volného vzdělávání nemohla uspět za žádnou cenu, a to je jen jeden důvod..

2Annie.s: Menší odbočení na tvůj článek o školách - Tebe státní maturita nezasáhne, ale já schytám tu první - takovej pokusnej králik. Ooooh

11 - Rhi - - Rhi - | E-mail | Web | 13. května 2007 v 13:42 | Reagovat

Nejsi jediný kdo to schytá první. Já jsem taky jedna z nic - ošklivé oko, mohla jsem tomu uniknout. Ovšem to bych neměla to, co mám teď a to by byla doživotní škoda.

Školy jsou na nic. Vzdělání je na nic. Práce je na nic. Společnost je na nic. Nutí nás všechno a je jedno jestli to je stát nebo rodina nebo jen zvyklost a omezenost společnosti... Nikdo nemá možnost vybrat si, co z něj bude. Nikdo nemá možnost vybrat si, jak chce prožít svůj život. A je jen málo lidí, kterým to vadí... Suving může obhajovat civilizaci jak chce, mě to ovšem (a spoustu dalších chytrých lidí) nepřesvědčí a ani mě to nedonutí změnit názor. Jak říká máma. Všechno je na hovno, jen včely jsou na med (a ten je taky na hovno).

btw - rodiče nás nutí, protože mají rozum. Ne. Rodiče nás nutí, protože už se smířili s tím, že jinak to nejde. Já se prozatím smířit nehodlám, ale do školy chodit nepřestanu. Ale nadávat budu dál. A tak trochu nechápu, proč tu školu (a společnost a ten pseudorozum) tolik obhajuješ... A asi to ani vědět nechci.

12 Suving Suving | E-mail | 13. května 2007 v 14:53 | Reagovat

Já ji neobhajuju, já jsem jen realista... :) Já jen říkám jaké to je a co nezměníš... Pokud bych se měl rozpovídat o tom, co mi vadí, nedopsal bych se, kdybych měl napsat jaké chci aby to bylo, taktéž... Asi by nám obou prospělo se narodit v jiné době... i když narodit se ve Středozemi v období prvního věku by taky nebylo k zahození ;) No, ale nám nezbývá nic víc, než sázet na sportku a doufat že padnou naše čísla, která nás vysvobodí (aspon z části) ze spárů toho "systému" // zkus vsadit třeba na 4 8 15 15 23 42 :D...

13 - Rhi - - Rhi - | E-mail | Web | 13. května 2007 v 14:59 | Reagovat

Nezbývá nic jiného, než vést nekonečné diskuze bez reálného základu a hádat se o smyslu reality. :). První věk by byl fajn - tam bylo i za co se řezat a všechno mělo smysl. Ovšem bych musela být elf, protože mě zajímá i takových posledních řekněme 30 let třetího věku. btw co vlastně dělali elfové za dob temna? Kromě toho, že tedy na konci utvořili poslední spojenectví? No nic - to sem asi tak úplně nepatří. Ale vylepšil sis reputaci. :)

14 Annie.s Annie.s | Web | 13. května 2007 v 21:56 | Reagovat

surving jen tak mimochodem neříkala jsem nic o tom, že by nás k tomu nutil stát, já říkala, že nás k tomu nutí okolí. Možná bys měl lépe číst příspěvky jiných.

15 Suving Suving | E-mail | 13. května 2007 v 22:01 | Reagovat

Nojo prosimtě, poučení pro příště :D

16 Suving Suving | E-mail | 13. května 2007 v 22:02 | Reagovat

A nejsem Surving ale SUVING... grrrrr

17 - Rhi - - Rhi - | E-mail | Web | 13. května 2007 v 22:26 | Reagovat

No - jestli na tebe taky doléhá tíha moderní doby byl by surving přiléhavější... ;)

18 Šumař Šumař | E-mail | Web | 22. května 2007 v 11:27 | Reagovat

Ročník 89, chytrá, pohotová, moře po kolena... Však on tě příboj trochu zbrousí... A raděj piš úvahy než poezii.:)

Jinak by asi bylo troufalé chtít po tobě návrh řešení, když si s ním neví rady nikdo v tomhle státě. Ale nadávat na systém umíš hezky. Jestli nemáš dredy, tak budu rád, když mi napíšeš.:)

19 - Rhi - - Rhi - | E-mail | Web | 22. května 2007 v 11:47 | Reagovat

Kdyby mě příboj utopil, bylo by to možná lepší - to je poetická smrt. Zbroušení by se příliš podobalo tomu, co nechce Eówyn a tomu co nechci já. :)

btw tím *A raděj piš úvahy než poezii.:)* myslíš, že moje poezie je tak mizerná? ;)

oprava - ročník 90. - leden. To s tím dítětem revoluce - to mi do hlavy nacpali všichni okolo a mě se to líbí. Omluva za mystifikaci... ;)

Řešení podle mě není - a ani nemůže. Protože problém není v systému, je v člověku samotném a to se nedá změnit. :-/ Ale nadávat se může vytrvale.

20 TEocrates TEocrates | 23. května 2007 v 21:56 | Reagovat

pouzivas pomerne casto slova: system, spolecnost, atd....... ve skutecnosti to sou jen kecy, blby kecy, ktery si lide vymislely, misto toho aby problemy resily

je videt ze se povedlo, lide se naucili pouzivat tato slova, ale problemy se kupi a kupi....

ale to nevadi, to je problem spolecnosti x]

21 - Rhi - - Rhi - | E-mail | Web | 23. května 2007 v 23:13 | Reagovat

Kvantum gramatických hrubek v tvém příspěvku mě přivádí k váhání nad tvou identitou. Stejně jako hrubky stylistycké... No nic - překontroluji IP. A uvidím.

Používám ta slova, protože to jsou slova vystihující to, co tím myslím. Řeč je nedokonalá. Slova jsou nedokonalá - každý si pod tím představí něco jiného. Pokud slovo systém a společnost považuješ za blbej kec a jejich používání záminkou k vyhýbání se řešení problému, tak na to ti tak akorát mohu říct - že problém se musí definovat, než se začne řešit (nezaměnit za pojmenovat). Musíš také vědět, v čem ten problém vězí - což ti umožní lépe a efektivněji ho vyřešit.

Pokud se ti zdá, že tu jen blbě kecám, než abych něco dělala, možná máš pravdu. Ale co tedy děláš ty?

22 TEocrates TEocrates | 24. května 2007 v 11:53 | Reagovat

hele, gramatiku sem neplet, s tou sem se nikdy nekamaradil...

co delam ja?? no neresim to, ja radsi uvazuju o vecech, ktere muzu poznat a nikoli ovlivnit, takovy ty stary znamy otazky typu: vyznam existence cloveka,  atd...

temato vecma se nezabivej, nema to cenu, jen se zacnes uzirat skutecnosti a to neni pro psichyku prospesny, skus premyslet o vecech ktery ete nejsou, je to uzitecnejsi :]

broucek do hlavy...... x]

23 - Rhi - - Rhi - | E-mail | Web | 24. května 2007 v 14:17 | Reagovat

Pro mě je jednoznačně výhodnější se zabývat věcma, který jsou. Kdybych měla řešit, to, co teprv bude, je to pro mě daleko stresovější, než nadávat na to,  jak hnusná je realita, ve které žiji. ;). Skutečností už se užírám dlouho - a to je jediný smysl člověka, který dokážu najít ;).

P.S.: Gramatika je vizitkou člověka. ;)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama